Sähkön siirtolaskut jatkossa suoraan Kemin Energia ja Vedeltä

- Uutiset

Kemin Energia ja Vesi Oy:n sähkönsiirron laskut on aiemmin lähetetty Oulun Sähkönmyynnin, OOMI Energian toimesta. Elokuusta 2020 alkaen laskujen muodostamisesta vastaa Kemin Energia ja Vesi Oy itse ja laskujen jakelijana toimii Ropo Capital Oy.

Sähkönsiirtoasiakkaat tulevat siis saamaan kaksi eri sähkölaskua; sähkön siirtolaskun sekä sähkön myyntilaskun. Sähkön siirtomaksusta käytetään jatkossa laskulla nimitystä verkkopalvelumaksu.

Yksityisasiakkaiden on mahdollisuus valita perinteisen paperilaskun lisäksi maksutavakseen joko e-laskun tai suoramaksun. Laskutuksen nyt siirtyessä Kemin Energia ja Vedelle suoramaksu- ja e-laskuvaltuutukset tulee tehdä uudelleen pankin kanssa, tästä johtuen ensimmäiset sähkön siirtolaskut lähetetään kaikille paperisena.

Suoramaksusopimus tulee tehdä omassa pankissasi. Suoramaksulla laskut maksetaan aina automaattisesti eräpäivänä. Kun suoramaksusopimus on voimassa, asiakkaalle lähetetään tiedoksi paperilasku eräpäivänä veloitettavasta maksusta. Lasku lähetetään myös pankkiin sähköisenä, jonka perusteella maksu hoidetaan automaattisesti asiakkaan puolesta. Suoramaksuna maksettavan laskun summaa, eräpäivää tai tilinumeroa ei voi itse muuttaa.

E-laskun käyttöönotto tapahtuu omassa verkkopankissa.

Näillä tiedoilla voit tehdä suoramaksu- tai e-laskuvaltuutuksen:

Laskuttajayhtiö: Kemin Energia ja Vesi Oy
Laskutusaihe: Sähkölasku
Tunnistetieto: Asiakasnumero ja laskun viitenumero (löytyy laskusta)

Tilinumero on muuttunut: IBAN: FI08 5131 0020 2482 34

Maksamiseen liittyvät tiedustelut
Ropo Asiakaspalvelu palvelee arkisin klo: 8-20 ja lauantaisin klo: 10-15.
Puh. 017 366 7043 tai kenve@ropocapital.fi

Muut kuin laskun maksamiseen liittyvät tiedustelut
Kemin Energia ja Vesi Oy Asiakaspalvelu palvelee ma-pe 8.30-15.00.
Puh. 020 742 8205 tai asiakaspalvelu@kenve.fi